2011-08-23

När blir man nöjd med sig själv?

Jag har varit missnöjd med min kropp så länge jag kan minnas.

När jag var som smalast (idag förstår jag inte vad jag tänkte med) i tonåren, tyckte jag att låren var för tjocka, Jag har alltid hatat mina "lovehandles" som aldrig försvunnit.. Jag kände mig helt enkelt för fet.
Nu sitter jag här, 15-20kg större än då. Extremt missnöjd, och förstår inte riktigt vad som hände.
Jag själv ser det som en ätstörning. Jag äter, äter, äter. Hetsäter allt onyttigt jag kan hitta. I mina sämsta perioder äter jag INGENTING nyttigt, dricker inte ens vatten. Mina bästa vänner är cola, godis, snabbmat.. Det är dom jag måste ta mig ifrån. Inse att dom inte får mig att må bättre, utan bara sämre.

Mitt mål är idag att gå ner ca 10-15 kg. Osäker på exakt vikt, då jag hellre vill va nöjd med vad jag ser i spegeln, och vill även lägga på mig lite muskler..


Men, hur blir man nöjd med sig själv? När blir man nöjd med sig själv? Jag vill ju ha den där PERFEKTA kroppen, men då måste jag lära mig att kämpa och ha tålamod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar