2011-08-22

Dags att ta tag i livet.

Ja, nu får det vara nog. Jag misshandlar mig själv genom att leva såhär. Äter dåligt, dricker dåligt, rör inte på mig..

Min viktresa har varit lång, jag har gått upp och ner mycket, det mesta jag har gått ner är 10kg, och jag har aldrig mått så bra. Vad som sedan hände vet jag inte riktigt, depression m.m. gjorde att jag inte orkade ta tag i allt. Nu sitter jag här, väger alldeles för mycket och orkar ingenting.

Mitt mål är att minska i fettvikt, men även lägga på mig en del muskler. Jag vill inte bara bli smal, jag vill bli starkare, friskare och orka mer. Jag älskar kvinnliga former, och tycker även det är snyggt när man ser lite av musklerna:) Jag vill att träningen ska vara en naturlig del i mitt liv, ingenting jobbigt.

Jag kommer inte att mäta resultaten enbart via vågen, utan kommer även ta bilder och mäta mig. Dock vågar jag nog inte lägga ut bilder på hur jag ser ut just nu, men kanske kommer på vägen =)

Jag behöver väl gå ner ungefär 10-15kg, och jag ska göra det genom att äta nyttigt, mycket protein, och genom att träna. Jag kommer träna på gym, ta mycket promenader med mina underbara hundar, och kanske lite mer :)

Hoppas ni vill följa min resa, och kom gärna med kritik, tips osv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar